۱۳۸۷ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

اطلاعیه شماره ٣ کمیته دفاع از دستگیر شدگان مه ٨٧

در ادامه بی‌توجهی به خواسته‌ها و مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه توسط مسئولین و رژیم اسلامی، کارگران این کارخانه در ادامه اعتراضات و و اعتصابات اخیر خود صبح امروز سه شنبه ٢١ خرداد در خیابانهای شهر شوش دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند.
بنا بر آخرین گزارشات رسیده به کمیته دفاع از دستگیرشدگان مه ٨٧، ماموران رژیم اسلامی به صفوف کارگران نیشکر هفت تپه حمله کرده و شمار بسیاری از کارگران را مورد ضرب و شتم قرار داده و شماره زیادی را زخمی و جمع زیادی را دستگیر و صدها نفر از ماموران اوباش اسلامی در خیابانهای این شهر مستقر شده‌اند. کمیته دفاع این برخوردهای وحشیانه اوباش اسلامی را شدیدا محکوم کرده و خواستار حمایت گسترده مردم از کارگران این کارخانه است.
کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه که خواستار پرداخت حقوق معوقه، ایجاد سندیکای مستقل کارگری، پایان دادن به تهدیدات و احضاریه‌های فعالین کارگری هستند از نیمه‌ اردیبهشت ماه امسال چندین بار دست به تجمع و راهپیمایی زده‌اند که هر بار با سرکوب وحشیانه ماموران رژیم روبرو شده‌اند.

کمیته دفاع از دستگیر شدگان مه ٨٧
٢١ خرداد ٨٧
آدرس تماس: golzarali@yahoo.com
تلفن تماس: 447838403133+
لطفا نظر دهید

هیچ نظری موجود نیست:

اطلاعیه شماره 2:

به دنبال تجمع چند روز قبل کارگران هفت تپه و بستن جاده اهواز – شوش و همچنین تجمع در مقابل دادگاه از شب گذشته نیروهای انتظامی به دستور شخص فرماندار سرکوب و دستگیری کارگران را آغاز کردند. تعداد زیادی از نیروهای گارد ویژه از چندین شهر نزدیک به شوش در نقاط مختلف شهر از جمله مرکز شهر، بازار و خیابانهای اصلی مستقر شدند و در صورت ورود کارگران به این مراکز میخواهند آنان را دستگیر نمایند. همچنین نیروهای اطلاعات امروز صبح آقایان رحیم بسحاق، کوروش بهمنی، علی شهبازی، مهران اکبری را دستگیر کردند. کمیته دفاع از تمام انسانهای آزادی خواه، احزاب و اتحادیه ها میخواهد در مقابل این تعرض آشکار به حقوق اولیه کارگران معترض شوند و با برگزاری آکسیون و خبررسانی جامعه جهانی را به واکنش در مقابل این تعرض وادارند.

کميته دفاع از دستگير شدگان اول مه ٨٧
1 خرداد 1387
تماس با ما: golzarali@yahoo.com
تلفن: 447838403133+

اطلاعيه شماره ١:

جوانمير مرادي و طه آزادي از برگزارکنندگان مراسم اول مه امسال ٬ امروز بيستمين روز زندان خود را ميگذرانند. مقامات انتظامي از پاسخگويي صريح به خانواده هاي اين کارگران سرباز ميزنند. و حتي محل نگهداري آنان را تا اين تاريخ اعلام نکرده اند. جوانمير مرادي از ناراحتي مغز و اعصاب رنج ميبرد و مقامات زندان همچنان از گرفتن داروهاي نامبرده امتناع ميکنند. اين کارگران تحت فشارهاي جسمي و روحي شديدي قرار دارند. و خانواده هايشان نيز در شرايط بد مالي قرار گرفته اند. همچنين امروز دادگاه فعالين و رهبران کارگران نيشکر هفت تپه برگزار گرديد. عليرغم تجمع و بستن جاده اهواز- شوش توسط کارگران و مردم هنوز مقامات دولتي و دادگاه اصرار بر اثبات جرم اين کارگران دارند. و ميخواهند با محکوم کردن اين کارگران درس عبرتي به سايرين بدهند که دست از اعتراض بردارند.
کميته دفاع از کارگران دستگير شده اول مه از تمام فعالين کارگري ٬ کميته ها و انجمن ها و احزاب ميخواهد که با تمام قوا و نيرو در مقابل اين تعرض ايستادگي نمايند. امروز در شهرهاي هامبورگ٬ و کلن در آلمان و گوتنبرگ و استکهلم در سوئد تظاهراتي در حمايت از مبارزات کارگران نيشکر هفت تپه و پشتيباني از کارگران دستگير شده برگزار شد. ضمن ارج نهادن به اين حرکت اعتراضي ما خواهان گسترش کمپين ها و فشار بر جمهوري اسلامي براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط کليه کارگران زنداني جوانمير مرادي٬ طه آزادي٬ شيث اماني٬ منصور اسانلو و همه زندانيان سياسي هستيم. همچنين ما خواهان فشار براي لغو پرونده هاي تشکيل شده براي کارگران نيشکر هفت تپه و خاتمه دادن به احضار و تهديد فعالين کارگري مي باشيم. ما تلاش ميکنيم که مرتبا اخبار مربوط به کارگران زنداني را در سطح جامعه و بين المللي انعکاس دهيم. در پيشبرد هر چه قدرتمند تر اين کمپين اعتراضي با ما همراه شويد.

کميته دفاع از دستگير شدگان اول مه ٨٧
٣١ ارديبهشت ٨٧
تماس با ما: golzarali@yahoo.com
تلفن: 447838403133+