۱۳۸۷ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

اعتصاب کارگران کارخانه لاستیک البرز که از دیروز شروع شده بود امروز پایان گرفت

کارگران کارخانه لاستیک البرز که از دیروز در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان دست به اعتصاب زده بودند امروز به اعتصاب خود پایان دادند.بنا بر گزارشهای دریافتی توسط اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران کارخانه لاستیک البرز دیروز صبح در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد فروردین و اردیبهشت ماه خود دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب امروز با برگزاری جلسه ای از سوی کارفرما با نمایندگان شورای اسلامی و سرپرستان قسمتها و طی توافقی پایان گرفت. بر اساس این توافق که بصورت کتبی بوده است کارفرما متعهد شده است پس از یکماه ادامه کار توسط کارگران، دستمزد فروردین و اردیبهشت ماه آنان را پرداخت کند.لازم به یادآوری است کارگران کارخانه لاستیک البرز عملکرد شورای اسلامی این کارخانه را قبول ندارند و قبلا طی نامه ای به اداره کار اسلامشهر این مسئله را مطرح کرده و خواهان انتخاب شورای جدیدی شده اند اما اداره کار اسلامشهر به کارگران اعلام کرده است تا دو سال آینده شما نمیتوانید خواهان انحلال شورا و تشکیل شورای جدیدی باشید.
اتحادیه آزاد کارگران ایران
21/3/1387
فاکس: 02144514795
لطفا نظر دهید

هیچ نظری موجود نیست:

اطلاعیه شماره 2:

به دنبال تجمع چند روز قبل کارگران هفت تپه و بستن جاده اهواز – شوش و همچنین تجمع در مقابل دادگاه از شب گذشته نیروهای انتظامی به دستور شخص فرماندار سرکوب و دستگیری کارگران را آغاز کردند. تعداد زیادی از نیروهای گارد ویژه از چندین شهر نزدیک به شوش در نقاط مختلف شهر از جمله مرکز شهر، بازار و خیابانهای اصلی مستقر شدند و در صورت ورود کارگران به این مراکز میخواهند آنان را دستگیر نمایند. همچنین نیروهای اطلاعات امروز صبح آقایان رحیم بسحاق، کوروش بهمنی، علی شهبازی، مهران اکبری را دستگیر کردند. کمیته دفاع از تمام انسانهای آزادی خواه، احزاب و اتحادیه ها میخواهد در مقابل این تعرض آشکار به حقوق اولیه کارگران معترض شوند و با برگزاری آکسیون و خبررسانی جامعه جهانی را به واکنش در مقابل این تعرض وادارند.

کميته دفاع از دستگير شدگان اول مه ٨٧
1 خرداد 1387
تماس با ما: golzarali@yahoo.com
تلفن: 447838403133+

اطلاعيه شماره ١:

جوانمير مرادي و طه آزادي از برگزارکنندگان مراسم اول مه امسال ٬ امروز بيستمين روز زندان خود را ميگذرانند. مقامات انتظامي از پاسخگويي صريح به خانواده هاي اين کارگران سرباز ميزنند. و حتي محل نگهداري آنان را تا اين تاريخ اعلام نکرده اند. جوانمير مرادي از ناراحتي مغز و اعصاب رنج ميبرد و مقامات زندان همچنان از گرفتن داروهاي نامبرده امتناع ميکنند. اين کارگران تحت فشارهاي جسمي و روحي شديدي قرار دارند. و خانواده هايشان نيز در شرايط بد مالي قرار گرفته اند. همچنين امروز دادگاه فعالين و رهبران کارگران نيشکر هفت تپه برگزار گرديد. عليرغم تجمع و بستن جاده اهواز- شوش توسط کارگران و مردم هنوز مقامات دولتي و دادگاه اصرار بر اثبات جرم اين کارگران دارند. و ميخواهند با محکوم کردن اين کارگران درس عبرتي به سايرين بدهند که دست از اعتراض بردارند.
کميته دفاع از کارگران دستگير شده اول مه از تمام فعالين کارگري ٬ کميته ها و انجمن ها و احزاب ميخواهد که با تمام قوا و نيرو در مقابل اين تعرض ايستادگي نمايند. امروز در شهرهاي هامبورگ٬ و کلن در آلمان و گوتنبرگ و استکهلم در سوئد تظاهراتي در حمايت از مبارزات کارگران نيشکر هفت تپه و پشتيباني از کارگران دستگير شده برگزار شد. ضمن ارج نهادن به اين حرکت اعتراضي ما خواهان گسترش کمپين ها و فشار بر جمهوري اسلامي براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط کليه کارگران زنداني جوانمير مرادي٬ طه آزادي٬ شيث اماني٬ منصور اسانلو و همه زندانيان سياسي هستيم. همچنين ما خواهان فشار براي لغو پرونده هاي تشکيل شده براي کارگران نيشکر هفت تپه و خاتمه دادن به احضار و تهديد فعالين کارگري مي باشيم. ما تلاش ميکنيم که مرتبا اخبار مربوط به کارگران زنداني را در سطح جامعه و بين المللي انعکاس دهيم. در پيشبرد هر چه قدرتمند تر اين کمپين اعتراضي با ما همراه شويد.

کميته دفاع از دستگير شدگان اول مه ٨٧
٣١ ارديبهشت ٨٧
تماس با ما: golzarali@yahoo.com
تلفن: 447838403133+